Често задавани въпроси

Дигитален портфейл A1 Wallet

Какво представлява A1 Wallet?

A1 Wallet е дигитален портфейл, който е достъпен чрез безплатно мобилно приложение и позволява лесно, бързо и сигурно управление на парични средства. A1 Wallet променя начина, по който пращаш, получаваш и разполагаш с парите си. С него можеш да правиш всичко това от телефона си, независимо къде се намираш. A1 Wallet ти позволява:

  • да правиш незабавни парични преводи
  • да пазаруваш онлайн
  • да правиш безконтактни плащания

A1 Wallet ти предоставя и още: безплатна сметка с индивидуален IBAN, възможност да си поръчаш безконтактна дебитна карта Mastercard, физическа A1 Wallet карта Mastercard, да добавиш твоите карти за лоялност на едно място и др. Може да използваш всяка банкова карта, без значение от нейният вид или банката издател, за да зареждаш сметката си.

Защо да използвам A1 Wallet?

Защото е бърз!

С него може да плащаш с телефона си на безконтактни ПОС терминали, да изпращаш пари безплатно и за секунди до всеки потребител на приложението А1 Wallet и на приложението phyre, където и да се намира той. И още, да нареждаш национални и международни банкови преводи директно от дигиталния си портфейл.

Защото е сигурен!

Достъпът до A1 Wallet и сметката ти в него са защитени през цялото време от твоя индивидуален код за достъп и/или пръстов отпечатък, както и от всички системи и стандарти за сигурност, които се осигуряват от „Пейнетикс“ АД, ЕИК 131574695 - дружество за електронни пари, което притежава лиценз, издаден от БНБ с решение № 44 от 11.04.2016 г., и въз основа на този лиценз предоставя платежните услуги от електронния портфейл.

Каква е цената за закупуване на A1 Wallet?

Можеш да изтеглиш дигиталния портфейл A1 Wallet напълно безплатно. Всичко, което трябва да направиш, за да получиш А1 Wallet, е да го изтеглиш от Google Play или Apple Store.

Плащам ли някакви абонаментни такси, за да използвам приложението?

A1 Wallet има два тарифни плана: Standard и Premium.

Тарифен план Standard е без месечна такса, като се заплащат само някои определени операции. Повече информация за ценовите условия може да намерите в таб Цени.Тарифен план Premium е с месечна такса, която позволява използването на преференциални условия за различни видове операции. Повече информация за ценовите условия може да намерите в таб Цени.

Какво ще се случи ако не подновя абонамента си за тарифен план Premium?

Ако клиент, който е на тарифен план Premium в края на месеца има налична сума от минимум 5,99лв. приложението автоматично го таксува и подновява тарифата за следващия месец, като клиентът получава нотификация, когато бъде таксуван.

Ако клиент, който е на тарифен план Premium в края на месеца няма достатъчна наличност да бъде подновена тарифата за следващия месец, в 3 поредни дни получава нотификация, че няма достатъчна наличност в акаунта. Ако акаунтът не бъде зареден, за да бъде таксуван след 3-тия неуспешен опит за таксуване, потребителят ще получи нотификация, че е прехвърлен на тарифен план Standard.

Чрез какви устройства мога да ползвам A1 Wallet? Компютър, таблет, смартфон?

Дигиталният портфейл А1 Wallet може да бъде ползван през:

  • Мобилно приложение за смартфони с операционна система Android и iOS

Има ли някакво възрастово ограничение, за да ползвам приложението?

Всеки потребител, който желае да се регистрира и използва A1 Wallet, трябва да има навършени 18 години.

Мога ли да използвам A1 Wallet и в чужбина?

А1 Wallet е дигитален портфейл, който може да използваш, където и по света да се намираш. Независимо дали си в страната или в чужбина, през мобилното приложение A1 Wallet може да управляваш всичките си средства и карти 24/7. Потреблението на мобилен интернет на територията на България и в роуминг се заплаща спрямо тарифния ти план.

Мога ли да плащам директно с телефона си във всеки магазин?

Директно плащане с телефон може да правиш при всеки търговец с ПОС терминал, който поддържа безконтактни плащания. Плащането е възможно чрез Android устройства поддържащи NFC, както и чрез Apple Pay.

Мога ли да използвам отстъпката си в магазин, докато използвам А1 Wallet?

Плащането с А1 Wallet e идентично на всяко плащане с банкова карта или в брой. Ако ползваш отстъпки при различни търговци, то при плащане с A1 Wallet, същите отстъпки и преференции, които ти се полагат при конвенционално плащане ще са приложими. Като в A1 Wallet можеш да качиш и всички карти за лоялност към търговски вериги и обекти.

Мога ли да дам достъп на семейството си до моя A1 Wallet?

Дигиталният портфейл е персонален. Той съдържа сметка за електронни пари и дава достъп до платежни инструменти, които са персонални и принадлежат на лицето, регистрирано за услугата и приело общите условия за използването ѝ. Предоставянето на достъп до дигиталния портфейл и всички негови платежни инструменти е отговорност и личен избор на всеки потребител.

Колко ще ми струва да използвам това приложение за парични преводи и плащания на ПОС терминал?

Изпращането на пари до друг A1 Wallet или phyre потребител, както и плащанията на ПОС терминал са напълно безплатни.

Какви са предимствата на A1 Wallet?

A1 Wallet е модерна, мобилна и сигурна алтернатива на банковите продукти. Дигиталният портфейл е продукт, който може да удовлетвори ежедневните разплащателни нужди на всеки краен потребител, като му носи редица предимства и ползи – пълен контрол и възможност за управление на сметката в дигиталния портфейл 24/7, непрекъснат достъп до средствата в сметката, информация в реално време за всички получени и излъчени преводи, плащания с карти, спестяване на средства от такси за обслужване и поддръжка и много други.

A1 Wallet, може ли да замести напълно обикновения ми портфейл? С какво е по-добър от него? А от мобилното ми банкиране?

Дигиталният портфейл A1 Wallet е модерната алтернатива на традиционния портфейл. С него вече е възможно да „носиш“ портфейла си в мобилния телефон.

С какво е по-добър:

  • По-лесно достъпен е - дигиталният портфейл и средствата в него може да достъпиш, където и да си – през мобилен телефон;
  • По-удобен е – не е нужно да го носиш в чантата, в ръката си или в задния си джоб – „побира се в мобилния ти телефон“;
  • По-сигурен е – заключен е с персонална парола за достъп и/или с пръстов отпечатък.

В кои случаи е подходящо да използвам A1 Wallet?

Дигиталният портфейл A1 Wallet може да бъде използван за всякакви видове плащания (онлайн или на място, в магазин, и др.), за пращане на пари до друг потребител на приложението А1 Wallet или приложението phyre потребител, извършване на банкови трансфери в страната и чужбина. Всичко това, можеш да направиш през телефона си.

Подходящо е да го ползваш:

  • При ежедневно пазаруване в хипермаркети и по-малки търговски обекти;
  • При плащане в ресторанти, кафе-барове, нощни заведения;
  • При онлайн пазаруване;
  • При покупка на билети за градски транспорт или при ползване на таксиметрови услуги; - При резервации на хотели, коли под наем и др.;
  • При плащане на абонаменти за услуги като платформи за музика, филми и др.;
  • При плащане на такси за игри на онлайн платформи;
  • При пътуване в чужбина.

Kои са моите права, като ползвател на A1 Wallet? А задължения?

Всички твои права и задължения като потребител на А1 Wallet са детайлно описани в Общите условия на дигиталния портфейл A1 Wallet, които може да откриеш в меню „Правни документи“ в мобилното приложение A1 Wallet.

Кой може да се регистрира за A1 Wallet?

A1 Wallet е достъпен за всеки потребител, навършил 18г., независимо от неговото гражданство и финансова история. Като потребители на А1 Wallet могат да се регистрират, както абонати на А1, така и всички останали потребители, които нямат договор и не ползват никакви услуги от А1.

Как да се регистрирам за A1 Wallet?

През мобилно приложение за Android и iOS - изтегли приложението A1 Wallet от Google Play , AppGallery или Apple Store, инсталирай го, попълни регистрационните данни, които се изискват и следвай инструкциите.

Регистрационни стъпки:

  • Въвежда се телефонен номер
  • Приемане (подписване) на общи условия на продукта
  • Въвеждане и запаметяване на персонален код за достъп до приложението
  • Въвеждате код за активация на регистрацията, който получавате чрез SMS
  • Въвеждане на лични данни

Каква информация трябва да предоставя по време на регистрацията?

Данните, които е необходимо да предоставиш по време на регистрацията:

  • Име и фамилия.
  • Дата на раждане.
  • Телефонен номер.
  • Електронна поща (e-mail).
  • Професионално занятие.

Какво е код за достъп?

Кодът за достъп е 4 -цифрена парола, която служи като код за сигурност и удостоверява идентичността ти при достъп до дигиталния портфейл през мобилното приложение A1 Wallet и при определени операции с него. Кодът за достъп се създава в регистрационния процес за A1 Wallet през мобилното приложение. Когато създаваш своя код за достъп, увери се, че е достатъчно сигурен – не използвай последователни числа или рождената си дата. Кодът за достъп ще използваш при всяко влизане в дигиталния портфейл през мобилното приложение, и за достъп до определени услуги и информация в него.

Какво е верификационен код?

Верификационния код е код, който се изпраща чрез SMS на мобилния номер асоцииран с А1 Wallet и посочен по време на регистрационния процес за услугата. В рамките на регистрационния процес, той служи за проверка и верификация на телефонния номер посочен от потребителя. В хода на използване на A1 Wallet услугите, верификационните кодове се използват за потвърждаване на различни типове операции и платежни услуги.

Как да се верифицирам?

За да се верифицираш е нужно да натиснеш бутон “Още”(… в долния десен ъгъл) и да избереш раздел “Верификация”.

Кога е необходимо да се верифицирам?

Можеш да верифицираш профила си веднага след като завършиш своята регистрация.

Защо трябва да се верифицирам?

От 4.03.2020г. във връзка с нормативни промени, които засягат лицензираните дружества, предоставящи платежни услуги, за да използваш платежните услуги в A1 Wallet ще бъде нужно да верифицираш профила си с документ за самоличност. Платежните услуги в A1 Wallet се предоставят от лицензирано дружество за електронни пари - Пейнетикс АД, което оперира под надзора на БНБ.

Какво ми е необходимо, за да се верифицирам?

За да се верифицираш е нужно само да подготвиш документ за самоличност и да следваш инструкциите в приложението: да направиш кратко видео на предна страна на личната ти карта, задна страна на личната ти карта и селфи. Не е необходимо да водиш разговор с наш представител, ние ще прегледаме документите и ще те уведомим за резултатът от верификацията в най-кратък срок. Имай предвид, че всички данни по лична карта, както и снимката ти, трябва да бъдат ясно четими. За целите на верификацията трябва:

  • Да разполагаш със смартфон с инсталирана апликация A1 Wallet;
  • Да разполагаш с валиден документ за самоличност.

Колко време отнема верификацията?

Верификацията отнема няколко минути, в случай че личната ти карта е в теб.

Защо не мога да премина верификацията?

Автоматичната верификация не преминава успешно при недостатъчно ясна видимост на документ, при счупен или пукнат документ или при носене на очила в селфито.
Като лицензирано дружество за електронни пари, което предоставя финансовите услуги в A1 Wallet, Пейнетикс АД е длъжна да верифицира самоличността на потребителите, които желаят да ползват платежни инструменти и услуги. Верификацията на самоличността е необходима във връзка със законовите задължения на Пейнетикс АД като лицензиран издател на електронни пари, опериращ под надзора на БНБ.
Верифицирането на самоличността е необходимо за предоставяне на пълен достъп до платежните услуги в A1 Wallet, включително:

  • Захранване на дигиталния портфейл чрез банкова карта и/или банков трансфер;
  • Безконтактно плащане на ПОС терминал;
  • Превеждане на средства между потребители на приложението;
  • Предоставяне на индивидуален IBAN на сметката в дигиталния портфейл.

Как мога да променя личните си данни след като съм верифицирал профила си?

Влез в меню „Още“ - „Свържи се с нас“. Ще се отвори онлайн чат с нашия екип, който ще ти съдейства да направиш желаната от теб промяна в профила си.

Ще мога ли да се верифицирам в A1 Wallet, ако документът ми за самоличност изтича в периода 13.03 - 31.10.2020?

Предвид ситуацията и законовото удължаване на срока на изтичащите документите за самоличност – да, ще можеш.

Как да захраня сметката си в A1 Wallet?

Можеш да захраниш сметката си в A1 Wallet с дебитна/кредитна карта, издадена от друга финансова институция, като изпратиш превод от твоята банкова сметка към персоналния IBAN на дигиталния ти портфейл или чрез машини на Cashterminal.

Имам дебитна/кредитна карта. Как да я използвам, за да захраня сметката си в A1 Wallet?

Ако притежаваш дебитна/кредитна карта, може да я използваш за захранване на дигиталния портфейл А1 Wallet. Трябва само да преминеш през следните стъпки:

  • Влез в дигиталния си портфейл и избери „Payments“ >> „Top Up“;
  • Въведи сумата, с която искаш да презаредиш
  • Въведи детайлите на картата (Visa, Mastercard, Maestro, JCB), която желаеш да ползваш (номер, дата на валидност, CVC код); и натисни Add card
  • Ако вече веднъж си зареждал сметката си, картата с която е заредена седи като опция
  • След това всяко следващо захранване от картата става за секунди.

Как да захраня сметката си в A1 Wallet с машина на Cashterminal ?

За да захраниш сметката си в A1 Wallet с машина на CAshterminal, трябва да преминеш през следните стъпки:
  • Влез в дигиталния си портфейл и избери „Payments“ >> „Top Up“
  • От падащото меню избери опцията ,, Cash’’
  • Въведи 13 цифрения цифров код на машина на Cashterminal
Парите ще бъдат налични в дигиталния ти портфейл на момента.

Защо не успявам да заредя пари с картата си?

Най-вероятната причина за това е, че картата ти не поддържа или не е активиран 3D secure. Опитай да заредиш с друга карта или да активираш 3D secure на настоящата, ако я поддържа. Разбираме, че е неприятно, но това ще увеличи нивото ти на сигурност.

Защо не мога да ползвам A1 Wallet, ако нямам 3D secure?

С 3D secure гарантираме, че дадена карта няма как да бъде използвана без знанието ти.

Какво е 3D secure?

3D secure е допълнителна защита на картата при интернет плащания, която най-често е под формата на допълнителна парола за оторизиране на транзакцията.

Защо не получавам 3D secure код за верификация?

Кодът се изпраща от банката издател на картата, с която се опитваш да заредиш A1 Wallet акаунта си. Ако не получаваш или не знаеш паролата си, обърни се към обслужващата банка.

Има ли ограничения за сумите за зареждане, както и за трансакциите и банковите преводи в A1 Wallet?

След като се регистрираш в A1 Wallet, за да използваш свободно платежните услуги трябва да верифицираш профила си с документ за самоличност в приложението. При общо заредени и/или получени средства за период от 1 месец на стойност 30 000 лева, по законово изискване ще трябва да попъплиш декларация за произход на средства.

Кога е нужно да премина верификация?

След като се регистрираш успешно в приложението е необходими да преминеш верификация на профила си с документ за самоличност, за да можеш да използваш платежните функционалности в приложението.

Как да захраня сметката си с банков трансфер?

Банковият трансфер представлява изпращане на парични средства от банка/финансова институция към сметката на клиента в A1 Wallet. Изисква използване на следните клиентски детайли от A1 Wallet сметката: IBAN на А1 Wallet сметката, BIC код, имена на получателя. Информация за детайлите на A1 Wallet сметката са достъпни при избор на метод за захранване:

  • Влез в дигиталния си портфейл и избери „Payments“ >> „Top Up“;
  • Въведи сумата, с която искаш да презаредиш
  • Избери “Top up with bank transfer”
  • Ще се провизират данните на А1 сметката ти
  • Срокът, в който се заверява захранването с банков трансфер, зависи от типа валута на трансфера и банката/финансовата институция, от която е изпратен.

Какви са начините за плащане с приложението A1 Wallet?

A1 Wallet предоставя разнообразни начини и платежни инструменти, с които може да плащаш. С него имаш избор между следните възможности:

  • Да извършваш плащания директно със смартфона си във всякакъв тип търговски обекти по целия свят (магазини, ресторанти, клубове, барове и др.), които разполагат с безконтактен ПОС терминал; (този тип плащане е наличен за смартфони с операционна система Android, които разполагат с NFC и iOS с Apple Pay)
  • Да правиш онлайн плащания като използваш виртуалната Mastercard в дигиталния си портфейл.

Как мога да платя с телефона си?

Преди да започнеш да правиш плащания с телефон, увери се, че в настройките на смартфона ти, избраният метод за плащане по подразбиране е A1 Wallet.

  • За Android трябва NFC модулът на мобилното ти устройство да е активиран.(Влиза се в Настройки > Приложения и известия > Приложения по подразбиране > Основно приложение за плащане > избира се A1 Wallet)
  • За iOS избираш от менюто на A1 Wallet > Cards > Payments > Add to Apple Wallet. Увери се, че A1 Wallet картата ти е картата по подразбиране в Apple Wallet.
  • Плащането с телефон става, като доближиш смартфона си до безконтактен ПОС терминал, след като на него вече е въведена и потвърдена сума за плащане.
  • При всяко безконтактно плащане ще бъде необходимо въвеждането на ПИН кода и/или биометрични данни (пръстов отпечатък или лицево разпознаване) за A1 Wallet.

Кои видове трансфери мога да извършвам с приложението A1 Wallet?

A1 Wallet предоставя възможност по всяко време, през мобилното приложение да изпращаш пари от сметката си в дигиталния портфейл.
Видовете услуги, свързани с изпращане на пари и излъчване на изходящи трансфери са:

  • Изпращане на пари по мобилен телефон (т.нар. P2P)
  • Изпращане на пари чрез QR код
  • Банкови трансфери

Как да изпратя пари до мобилен номер?

За да изпратиш пари чрез мобилен номер или QR код на твой контакт е необходимо да си направил поне едно захранване на твоя дигитален портфейл.
Може да изпратиш пари до потребители на A1 Wallet и phyre като използваш техния телефонен номер.
Ето как:

  • Влез в дигиталния портфейл A1 Wallet
  • Избери бутон „Payments“
  • Избери „Send”
  • Можеш да избереш от указателя ти телефонен номер
  • Попълни сумата, която искаш да изпратиш
  • Въведи описание
  • Потвърди изпращането на пари
  • Парите ще бъдат получени незабавно

Мога ли да изпратя пари на потребител, който не използва A1 Wallet?

Може да изпратиш пари на всеки потребител, който има мобилен номер, дори и ако не е потребител на А1 Wallet или phyre. Потребителят, до който си изпратил пари, ще получи известие с SMS с инструкции. За да използва получената сума, той ще трябва да се регистрира за дигиталния портфейл A1 Wallet.

Как да превеждам или получавам пари чрез QR code?

Можеш да изпратиш пари на приятел, като е необходимо само да сканираш QR кода, да впишеш сумата която искаш да изпратиш и да потвърдиш:

  • Влез в дигиталния портфейл A1 Wallet Избери бутон „QR код“.
  • Избери: „Сканирай”
  • Сканирай QR кода
  • Отваря се поле, в което трябва да въведеш сумата, която искаш да изпратиш
  • Избираш бутон „Изпрати“
  • Парите са преведени

Можеш да получиш пари чрез QR код:

  • Влез в дигиталния портфейл A1 Wallet
  • Избери бутон „QR код“
  • Избери бутон „Моят QR код“
  • Избери бутон „Въведи сума“
  • Въвеждаш сумата, която искаш приятел да ти преведе
  • Избери бутон „Запази“
  • Твоят приятел трябва да сканира твоя QR код
  • Парите са получени

В случай, че искаш да получиш пари от приятел , който не е близо до теб, можеш да му изпратиш линк чрез SMS, e-mail или социалните мрежи, с въведена от теб сума.
Трябва да:

  • Влез в дигиталния портфейл A1 Wallet
  • Избери бутон „QR код“
  • Избери бутон „Въведи сума“
  • Въвеждаш сумата, която искаш приятел да ти преведе
  • Избери бутон „Запази“
  • Избираш бутон „Сподели линк“
  • Избираш чрез СМС, емейл или социална мрежа да изпратиш линка на твой приятел

Как да пратя пари с банков трансфер?

С A1 Wallet може да извършваш банкови трансфери както на територията на страната, така и извън нея.
За тази цел трябва да имаш направена верификация, след което трябва да следваш следните стъпки:

  • Влез в дигиталния портфейл A1 Wallet
  • Избери бутон „Payments“
  • Избери „Send”
  • Избери „Bank transfer”
  • Въведи банковите детайли на получателя
  • Попълни сумата, която искаш да изпратиш
  • Потвърди изпращането на пари

Какви видове банкови преводи мога да правя и в какви валути?

От А1 Wallet всеки клиент може да извърши банков превод, до която и да e банкова сметка по света.
Валутите, в които могат да се извършват банкови преводи, са:

  • BGN
  • EUR

Видовете банкови преводи, които може да извършваш директно от дигиталния портфейл са:

  • Национален превод (в български лева)
  • Международен SEPA превод (тази система позволява финансови операции само в евро валута)
  • BISERA

SEPA включва всички 28 страни членки на Европейския съюз, членовете на Европейска асоциация за свободна търговия (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария, Обединеното кралство, Монако и Сан Марино).

Как да поискам пари от друг потребител?

Може да поискаш пари чрез QR code от повече хора за подарък, купон или просто, за да си разделите сумата по дадена сметка.
Ето как:

  • Влез в дигиталния портфейл A1 Wallet
  • Натисни бутон „Payments“
  • Избери „QR code”
  • Избери “My QR Code”
  • Докосни екрана с QR code и въведи желаната сума
  • Натисни бутона „Save” и след това натисни „Share code as link”
  • Отваря се прозорец, от който може да се изберат различни канали за споделяне на линка.
  • Изберете подходящия за вас и го изпратете

Получателят ще получи заявката и може да избере дали да я приеме, или да я откаже. Ако заявката за пари се потвърди, ще получиш парите незабавно в сметката си в дигиталния портфейл A1 Wallet и баланса ти ще бъде автоматично актуализиран.
Можеш да\ искаш пари от повече от един потребител с един и същи линк.

Какво е виртуална карта?

Виртуалната карта е платежна карта, издадена под бранда на Мastercard, която съществува единствено в дигитален формат и притежава PAN номер, CVC код, име на картодържател, дата на изтичане на валидността. Може да бъде използвана за безопасно пазаруване онлайн. Подходяща е за плащания на месечни абонаменти или за еднократни плащания в сайтове и онлайн магазини.

Къде мога да използвам виртуалните си карти?

Твоята виртуална Mastercard може да се използва за онлайн покупки, абонаменти, резервации и други плащания на всеки виртуален ПОС, който приема Mastercard.

Къде да намеря детайлите на виртуалните си карти?

Влез в дигиталния си портфейл А1 Wallet, меню „Карти“. В него ще откриеш виртуалната си карта, с която разполагаш. След въвеждане на твоя код за достъп/биометрични данни картовите детайли ще се визуализират на екрана.

Какво е физическа карта A1 Wallet?

Физическа карта A1 Wallet е платежна карта, издадена под бранда Mastercard, която се поръчва единствено и само през приложението A1 Wallet. Всяка пластика съдържа номер на картата, CVC код, име на картодържател, дата на изтичане на валидността. Картата се използва за плащане на ПОС терминал, теглене на пари от банкомата и плаща онлайн. Физическата карта разполага с баланса на дигиталния портфейл.

Къде мога да използвам физическа карта A1 Wallet?

С физическата карта може да се плаща не ПОС терминал безконтактно, да се теглят пари в брой от банкомата в България и Европейския съюз, както и да се плаща онлайн с нея.

Как да поръчам физическа карта A1 Wallet?

В приложението в меню „Карти“ >> „Плащания“ >> плъзгане по екрана на смартфона в ляво, визуализира се физическата карта >> „Поръчай“ >> Попълване на данни за доставка >> “Потвърди“ >> Поръчката е изпратена

Как мога да активирам физическа карта А1 Wallet

След като получиш физическата си карта А1 Wallet, трябва да я активираш през приложението на А1 Wallet, в меню „Карти“ >> „Плащания“ >> плъзгане по екрана на смартфона в ляво, визуализира се физическата карта >> „Активирай“ >> натискане на Pop-up бутона ,,Активирай‘‘ >> Картата е активирана

Какво са карти за лоялност в А1 Wallet?

Всички твои карти за лоялност могат да бъдат дигитални в твоя А1 портфейл, като елиминираш нуждата от традиционния портфейл.

Как мога да добавя картите си за лоялност в А1 Wallet?

В приложението в меню „Карти“ >> натискане на бутона ,, + ‘‘ . Избери шаблон на желаната от теб търговка верига и сканирай QR кода или баркода на картата. Ако искаш да добавиш карта за лоялност в A1 Wallet, която не е сред шаблоните, е необходимо просто сканираш QR кода или баркода на картата и да попълниш празните полета. След това картата се запазва в твоя дигитален портфейл.

Какво представлява плащането с QR код през A1 Wallet?

Това е бърз начин за извършване на плащания посредством сканиране на QR код чрез дигиталния портфейл A1 Wallet.

Какво мога да плащам с QR код през A1 Wallet?

С A1 Wallet можеш да плащаш месечните си сметки към А1 и да пазаруваш от онлайн магазина на A1.bg.

Кой може да плаща с QR код през A1 Wallet?

Всеки потребител, който има регистрация в A1 Wallet и положителен баланс в профила си.

Как да платя с QR код през A1 Wallet?

  • В стъпката с избор на метод на плащане трябва да избереш „Плащане с QR код“.
  • Ще ти се генерира QR код на сайта, който трябва да сканираш през своя A1 Wallet.
  • След като влезеш в своя A1 Wallet избери меню „QR код“. Като таб ще се отвори прозорец, през който да сканираш QR кода от сайта.
  • След като сканираш и потвърдиш сумата, плащането ще бъде направено.

Къде мога да плащам с QR код през A1 Wallet?

На сайта a1.bg.

Защо да избера плащане с QR код през A1 Wallet?

Изборът на QR код е бърз начин за плащане, като не е необходимо да въвеждаш данните на своята банкова карта, а трябва само да сканираш през твоя профил в A1 Wallet QR кода, който ще ти се генерира на сайта и да потвърдиш сумата за превод.

Сигурно ли е плащането с QR код през A1 Wallet?

Средствата в електронния портфейл на A1 Wallet се управляват от дружеството за електронни пари – Пейнетикс АД, което притежава лиценз, издаден от БНБ с решение № 44 от 11.04.2016 г. и е вписано в регистъра, воден от БНБ. Дружеството осъществява дейност съгласно изискванията на Закона за платежните услуги и платежни системи „А1 България“ е доставчик на приложението A1 Wallet и представител на „Пейнетикс“ АД, вписан в регистъра на БНБ по чл.19 от ЗПУПС.

A1 Wallet ти дава сигурност за всички твои плащания. Чрез QR код плащане няма да се наложи да въвеждаш лична или банкова информация, за да реализираш трансфер на сума и това допълнително ще предпази теб и твоите финанси.

Как да добавя А1 картата си в Apple Pay?

Отваряш А1 Wallet приложението, от раздел "Карти", избираш виртуалната карта и натискаш бутона "Add to AppleWallet". Имай предвид, че за да добавиш и използваш картата успешно тя не трябва да е блокирана през приложението.

На кои устройства работи Apple Pay?

* iPhone: Apple Pay се поддържа за iPhone 6 или по-нов модел. Можеш да плащаш в магазини, онлайн или в приложения.

  • Apple Watch: Поддържа се за Apple Watch 4 или по-нов модел. Можеш да плащаш в магазини и в приложения.
  • iPad: iPad Pro, iPad (5th gen), iPad Air 2, and iPad mini 3 и по-нови версии. Можеш да плащаш онлайн и в приложения.
  • Mac: Mac (2012 или по-нов). Можеш да плащаш онлайн или с iPhone, който поддържа Apple Pay. Пълен списък с поддържаните устройства може да намериш TУК .

Как да направя A1 Wallet картата си "карта по подразбиране"?

Просто натисни на A1 Wallet картата си и я провлачи най-отгоре. Можеш да го направиш и чрез меню Настройки -> Wallet and Apple Pay -> в секция Transaction Defaults избираш Default Card

Мога ли да използвам Apple Pay, ако заключа A1 Wallet картата си?

Не. Ако заключиш А1 Wallet картата си, няма да може да ползваш Apple Pay за плащания. Просто отблокирай картата си и тя отново ще бъде активна.

Имам ли лимит за плащания с Apple Pay?

Лимитите за плащания с А1 Wallet важат и при плащанията с Apple Pay. Можеш да се запознаеш с лимитите в таб Цени.

Безопасно ли се съхранява информацията за картата ми?

Да. Когато използваш Apple Pay за плащания, номерът на A1 Wallet картата ти не се изпраща към търговеца. Вместо това се изпраща уникален номер, който е криптиран и запазен в устройството ти. Всяка трансакция се потвърждава чрез уникален еднократен код за сигурност.

Защо устройството ми не е съвместимо с приложението A1 Wallet?

За да инсталираш A1 Wallet на телефона си, той трябва да има NFC антена и да е с версия Android 4.4 KitKat или по-нова и съответно поне iOS 10.0 за iPhone 6 и нагоре.

Как да разбера дали телефона ми има NFC?

Провери в меню “настройки” на телефона си, използвай търсачката или направи справка в сайта на производителя.

Защо устройството ми не отговаря на изискванията за сигурност?

Най-вероятната причина да го идентифицираме като уязвимо е, ако устройството е “rooted” и има каквито и да е модификации по операционната система.

Защо не мога да ползвам А1 Wallet на “руутнато” устройство?

Политиката за мобилни плащания на Mastercard горещо препоръчва да блокираме rooted устройства.

Защо получавам съобщение “Screen Overlay Detected”?

A1 Wallet използва различни видове на защита и една от тях е защита от апликации, които в момента извършват действия на устройство с активно приложение. Въвели сме тази защита за да попречим на злонамерен софтуер да сканира екрана ти и така да придобие данните ти. Препоръката ни е да пробваш да затвориш всички програми, които по някакъв начин показват нещо върху други програми и да опиташ отново. Ако този екран продължи да се показва препоръчваме да разследваш по сериозно сигурността на телефона ти.

Защо трябва да имам парола за заключване на телефона, за да използвам А1 Wallet?

В A1 Wallet криптираме всеки вит чувствителна информация, и за да имаме достатъчно силен ключ използваме някой от възможностите на операционната система, които са налични само и единствено при наличие на lock screen, именно за това го изискваме.

Акаунтът ми е блокиран. Защо?

Най-честата причина за блокиране на акаунт е въвеждане на грешен A1 Wallet пин повече от 3 пъти. За да го разблокираме трябва да идентифицираме самоличността ти.
Моля свържете се с нас на support@a1-wallet.bg

Забравих кода си за достъп. Какво да правя?

Нужно е първо да излезеш от профила си, в случай че не си го направил. След това въвеждаш телефонния си номер и на следващия екран трябва да въведеш ПИН код. На този екран има бутон за забравен ПИН. Натискането на бутона ще те насочи към избиране на нов ПИН код, след потвърждаването му ще трябва да ни изпратиш селфи, в което държиш личната си карта близо до лицето.

Какво да правя, ако съм въвел грешен код за достъп няколко пъти и достъпа до моя А1 Wallet е блокиран?

В този случай се свържи със съпорта, за да можем да отблокираме акаунта ти. Подготви личната си карта, защото е необходимо да ни изпратиш селфи, в което държиш личната карта близо до лицето си, за да потвърдим, че ти си титуляра на акаунта.

Как мога да променя кода си за достъп?

Действията са аналогични като при въпрос - Забравих кода си за достъп. Какво да правя?

Как мога да променя мобилния си номер?

За да промениш мобилния си номер е нужно първо да излезеш от акаунта си, ако все още не си го направил. След излизане, въведи стария номер на акаунта си, след това въведи ПИН код и на екрана за получаване на СМС за активация натисни бутона за смяна на телефонния номер. Имай предвид, че ще е необходимо да изпратиш селфи, в което държиш личната си карта близо до лицето, за да потвърдим, че ти си титуляра на акаунта.

Как мога да променя email си?

Натисни бутон “Още” (… в долния десен ъгъл на основния екран), избери секция “Лични данни” и там може да смениш имейла, в случай че все още акаунта ти не е верифициран. В случай, че си преминал успешно процеса на верификация, моля свържи се с нас, за да сменим имейл адреса ти.

Не намирам своята лоялна карта сред шаблоните в приложението. Мога ли да я използвам?

Да. Трябва просто да я снимаш и да сканираш баркода й.

Какво ще бъде работното време за обслужване на клиенти на А1 Wallet?

Работното време е от 10:00 до 20:00, от понеделник до неделя.

Как са гарантирани личните ми данни в A1 Wallet?

Политиката за поверителност на услугата е създадена така, че грижливо да опази личните ти данни. Следваме стриктно всички закони и правила. Винаги се стараем да сме най-добри в това, което правим и също така си партнираме с най-добрите. За да се извършват надеждно и сигурно плащанията и трансакциите в приложението, платежните услуги се осъществяват от Пейнетикс - финансова институция и администратор на лични данни, която се регулира от БНБ и КЗЛД.
Личните данни в A1 Wallet се третират с най-голяма защита и се обработват само необходимите данни при законоустановен минимален период на съхранение и ограничен достъп.

Какво да направя, ако искам да изтрия всичките си данни от приложението?

Ако си решил да се разделиш с A1 Wallet и желаеш да изтрием данните, съхранявани по ЗЗЛД, трябва да ни пишеш на support@a1-wallet.bg. Ние ще изтрием всичката информация, която съхраняваме, с изключение на тази, която сме законово задължени да продължим да пазим според ЗМИП или необходима за защита на законните интереси на администратора, в съответствие с действащото законодателство.

Колко дълго А1 Wallet ще пази личните ми данни?

Съгласно чл. 8 от ЗМИП, в качеството си на дружество за електронни пари, Пейнетикс АД е задължен да пази данните на потребителите на A1 Wallet в срок от 5 г.

Как A1 Wallet гарантира сигурността на парите ми?

Средствата в електронния портфейл на A1 Wallet се управляват от дружеството за електронни пари – Пейнетикс АД, което притежава лиценз, издаден от БНБ с решение № 44 от 11.04.2016 г. и е вписано в регистъра, воден от БНБ. Дружеството осъществява дейност съгласно изискванията на Закона за платежните услуги и платежни системи „А1 България“ е доставчик на приложението A1 Wallet и представител на „Пейнетикс“ АД, вписан в регистъра на БНБ по чл.19 от ЗПУПС.

Пейнетикс АД изпълнява всички изисквания на действащото законодателство по отношение на обезпечаване на сигурността на средствата и платежната среда.

Дигитализираната карта, която притежава всеки един клиент на A1 Wallet, по същество е виртуална платежна карта от типа Mastercard, по която се съхраняват личните средства на всеки клиент.

Как мога да закрия профила си в A1 Wallet?

Влез в меню „Още“ - „Свържи се с нас“. Ще се отвори онлайн чат с нашия екип, където можеш да заявиш желанието си профила ти да бъде закрит. Или ни напиши имейл на support@a1-wallet.bg , че желаеш профила ти в A1 Wallet да бъде закрит.

Започни безплатно

Свали приложението А1 Wallet и следвай инструкциите.